Câmara Municipal vota cassação do prefeito ‘Peléco’ e do vice de Bananal, SP

Os vereadores da Câmara Municipal de Bananal iniciaram nesta sexta-feira (21) a sessão extraordinária que vota o pedido de cassação do prefeito Peléco, Jorge da Silva Rodrigues Filho (PSDB) e do vice Carlindo Nogueira Rodrigues (PDT).

A CEI (Comissão Especial de Inquérito) foi instaurada em 2017, após denúncia de possíveis irregularidades cometidas na gestão do tucano para a compra de material escolar.

A sessão teve início às 9h e para que ocorra a cassação são necessários, no mínimo, seis votos favoráveis. A Casa legislativa conta com nove vereadores. Os parlamentares podem votar pela cassação única ou dupla. Até as 11h desta manhã os vereadores ainda não haviam anunciado a decisão da votação.

Em 2017, a Justiça havia determinado o afastamento do prefeito Jorge da Silva e do vice Carlinhos Nogueira por um pedido do Ministério Público que apontou suposta improbidade na compra dos materiais. Na ocasião, o presidente da Câmara, Eduardo Mattos de Paula (PPS) havia assumido o cargo.

 

Foto: Divulgação

11 comentários em “Câmara Municipal vota cassação do prefeito ‘Peléco’ e do vice de Bananal, SP

  • 12 de junho de 2019 em 01:47
    Permalink

    I truly appreciate this post. I¦ve been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again

  • 22 de agosto de 2019 em 04:25
    Permalink

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely useful and it has aided me out loads. I hope to contribute & aid other users like its aided me. Great job.

  • 27 de agosto de 2019 em 10:45
    Permalink

    My spouse and i felt absolutely excited Emmanuel could carry out his research via the precious recommendations he made out of the web page. It’s not at all simplistic to simply possibly be handing out secrets and techniques which usually a number of people may have been making money from. We really do understand we’ve got the blog owner to give thanks to for this. All of the explanations you made, the simple website navigation, the friendships your site aid to create – it’s got most superb, and it’s really helping our son in addition to us feel that that subject matter is entertaining, which is certainly tremendously mandatory. Thanks for the whole lot!

  • 27 de agosto de 2019 em 11:15
    Permalink

    Nice post. I learn something more challenging on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I’d prefer to use some with the content on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing.

  • 29 de agosto de 2019 em 11:31
    Permalink

    I really appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thanks again!

  • 29 de agosto de 2019 em 12:01
    Permalink

    It is appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have learn this put up and if I may I want to recommend you some interesting issues or advice. Perhaps you could write subsequent articles referring to this article. I desire to learn more things approximately it!

  • 31 de agosto de 2019 em 12:37
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return the favor”.I am trying to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

  • 4 de setembro de 2019 em 09:55
    Permalink

    Yeah bookmaking this wasn’t a high risk determination outstanding post! .

  • 10 de setembro de 2019 em 03:04
    Permalink

    This is really interesting, You are a very skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your excellent post. Also, I have shared your website in my social networks!

  • 11 de setembro de 2019 em 08:11
    Permalink

    Wow! Thank you! I continuously wanted to write on my website something like that. Can I implement a portion of your post to my blog?

  • 17 de setembro de 2019 em 13:06
    Permalink

    I simply want to mention I’m all new to blogs and truly enjoyed you’re web blog. Likely I’m planning to bookmark your website . You really come with excellent posts. With thanks for sharing with us your webpage.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.