Justiça determina exoneração de ex-prefeito de Volta Redonda, RJ do cargo de assessor de Pezão

A Justiça do Rio determinou que o Governo do Estado exonere o ex-prefeito de Volta Redonda, Antônio Francisco Neto, do cargo de assessor especial do Governador Luiz Fernando Pezão.

O Ministério Público moveu uma ação civil pública contra a nomeação do ex- prefeito ao cargo e a decisão foi tomada pela juíza Neusa Regina Larsen de Alvarenga Leita. Segundo o MP, Neto não poderia ocupar um cargo público porque está inelegível desde 2017, quando sua contas der 2011 foram rejeitadas pela Câmara Municipal do município.

O ex-prefeito disse que está recorrendo da decisão que o tornou inelegível, porque, segundo ele, não houve prejuízo para os cofres públicos. De acordo com Neto, as contas foram rejeitadas porque ele teria remanejado verba da publicidade para setores como educação e saúde, sem autorização da câmara. Disse ainda que não houve nenhum desvio para enriquecimento ilícito.

Segundo o ex-prefeito, somente em caso de prejuízo aos cofres do município e desvio de verba para benefício próprio, haveria impedimento legal para que ele ocupasse cargos públicos.

E por isso, afirmou que vai recorrer também da decisão que determinou a exoneração do cargo de assessoria do governador, assim que for comunicado oficialmente pela Justiça.

Foto: Reprodução

10 comentários em “Justiça determina exoneração de ex-prefeito de Volta Redonda, RJ do cargo de assessor de Pezão

  • 30 de janeiro de 2020 em 14:50
    Permalink

    Generally I don’t read post on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to check out and do so! Your writing taste has been amazed me. Thanks, very great article.

  • 4 de fevereiro de 2020 em 19:05
    Permalink

    Wonderful work! That is the type of information that are meant to be shared around the net. Shame on the search engines for now not positioning this put up higher! Come on over and discuss with my web site . Thanks =)

  • 4 de fevereiro de 2020 em 19:45
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

  • 15 de fevereiro de 2020 em 14:46
    Permalink

    Great work! This is the type of info that should be shared around the web. Shame on the search engines for not positioning this post higher! Come on over and visit my website . Thanks =)

  • 18 de fevereiro de 2020 em 17:40
    Permalink

    Aw, this was a really nice post. In thought I would like to put in writing like this moreover – taking time and actual effort to make an excellent article… but what can I say… I procrastinate alot and in no way seem to get something done.

  • 18 de fevereiro de 2020 em 18:25
    Permalink

    Nice read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he just bought me lunch as I found it for him smile Thus let me rephrase that: Thank you for lunch!

  • 19 de fevereiro de 2020 em 11:24
    Permalink

    I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or weblog posts in this kind of space . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site. Studying this info So i am satisfied to show that I’ve a very just right uncanny feeling I came upon exactly what I needed. I such a lot no doubt will make certain to do not overlook this website and provides it a look regularly.

  • 19 de fevereiro de 2020 em 13:26
    Permalink

    you have a great blog here! would you like to make some invite posts on my blog?

  • 19 de fevereiro de 2020 em 14:13
    Permalink

    Hi, just required you to know I he added your site to my Google bookmarks due to your layout. But seriously, I believe your internet site has 1 in the freshest theme I??ve came across. It extremely helps make reading your blog significantly easier.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.