Polícia de São José dos Campos, SP prende dois e procura casal suspeito de ligação com homicídio

A Polícia Civil realiza buscas por um casal envolvido na morte da adolescente Jamile Fernandes da Silva, de 17 anos, assassinada durante um fluxo do funk no centro de São José dos Campos no último domingo. A dupla está desaparecida com a filha, um bebê de 10 meses.

De acordo com a DIG (Delegacia de Investigações Gerais), um tio da adolescente, que teria envolvimento com o tráfico de drogas e uma facção criminosa, é suspeito de sequestrado os acusados de cometer o crime.

Os suspeitos do homicídio de Jamile teriam sido levados a um local no Banhado para serem torturados. Segundo a polícia, o homem que seria responsável pelo cárcere privado é conhecido no meio policial e atende pelo nome de “Pézão”. Ele está foragido.

A polícia trabalha com a hipótese de que o casal tenha fugido. Os familiares de ambos registraram boletim de ocorrência para relatar o sumiço. “A investigação está só no começo, vamos ter que montar este quebra-cabeça na cena do crime e fazer uma reconstituição com a presença de todos para saber de que forma cada um participou do crime”, informou Maurício Ahvener de Siqueira e Silva, que é o delegado responsável pela DIG (Delegacia de Investigações Gerais) de São José.

Nesta quinta-feira, dois suspeitos pelo homicídio de Jamile foram presos. Um deles se apresentou na delegacia, afirmando que sequestrado após o crime pelo grupo que foi até a sua casa, no Altos de Santana, e o levou para um cativeiro na região central. Em depoimento, ele afirmou que reconhecia “Pezão” como sequestrador.

O outro suspeito foi encontrado durante a madrugada desta quinta-feira. Ele estava machucado e foi abordado por um guarda civil municipal, que o acompanhou até o pronto-socorro do Hospital Municipal, na Vila Industrial.

“Todos saíram do bairro juntos, eles tinham um contato, eram amigos. Os quatro estavam na cena do crime, em cima disso vamos montar o quebra cabeça, por isso a necessidade da prisão de todos”, afirmou o delegado.

Ainda de acordo com as informações do delegado, um dos suspeitos que foi interrogado apontou que um integrante do grupo estava com ciúmes de Jamile e acabou agredindo a adolescente, que revidando com uma garrafa.

O casal teria reprimido a jovem depois dessa ação. Esta informação ainda está sendo apurada pela polícia.


Foto: Divulgação

O CASO

Jamile estava desaparecida desde a noite do último sábado, quando saiu com quatro amigos para o baile de rua. A família registrou BO e fez apelos nas redes sociais em busca da jovem.

A polícia iniciou as buscas e encontrou o corpo da adolescente em um terreno baldio na segunda-feira, na Estrada do Sertãozinho. A vítima tinha sinais de violência na região da cabeça, perna e mãos.

Felicio cita a morte de adolescente na redes e cobrar Justiça para desocupar o Banhado

O prefeito Felicio Ramuth (PSDB) citou a morte da adolescente Jamile Fernandes da Silva, de 17 anos, para cobrar do Judiciário uma posição sobre a desocupação do Banhado, pedida pelo governo em ação civil pública desde o final do ano passado.

Nas redes sociais, Felicio compartilhou uma notícia sobre a polícia ter detido dois suspeitos do crime, investigado como feminicídio, e aproveitou a deixa para cobrar a Justiça. “Mais um caso de violência tendo o Banhado como cenário do crime!!! Enquanto isto continuamos aguardando o Judiciário se posicionar…. até quando a cidade vai aguardar???”, questionou o prefeito no Facebook.

Por Julia Carvalho

52 comentários em “Polícia de São José dos Campos, SP prende dois e procura casal suspeito de ligação com homicídio

  • 16 de setembro de 2019 em 23:23
    Permalink

    I simply want to say I’m very new to blogs and actually enjoyed you’re blog site. Very likely I’m want to bookmark your site . You certainly come with very good writings. Regards for sharing your website.

  • 24 de setembro de 2019 em 01:02
    Permalink

    Surprisingly! It’s as if you read my mind! You appear to know therefore considerably relating to this, just like you wrote it in it or something. We feel that you simply can do with some pictures to drive the content residence a bit, on top of that, this really is great blog. A exceptional study. I will definitely revisit once more.

  • 28 de setembro de 2019 em 14:45
    Permalink

    Nice read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thanks for lunch! “No one can wear a mask for very long.” by Seneca.

  • 28 de setembro de 2019 em 17:25
    Permalink

    naturally like your web-site but you have to test the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I to find it very bothersome to tell the truth nevertheless I will certainly come back again.

  • 28 de setembro de 2019 em 21:45
    Permalink

    Hi, Neat post. There is an issue along with your web site in web explorer, may test this… IE still is the marketplace leader and a huge part of folks will pass over your excellent writing due to this problem.

  • 28 de setembro de 2019 em 21:47
    Permalink

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our whole community will be grateful to you.

  • 29 de setembro de 2019 em 13:18
    Permalink

    Hi there, You’ve done an incredible job. I’ll definitely digg it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this web site.

  • 29 de setembro de 2019 em 14:03
    Permalink

    I like the valuable info you provide in your articles. I’ll bookmark your blog and check again here frequently. I am quite certain I will learn plenty of new stuff right here! Good luck for the next!

  • 29 de setembro de 2019 em 16:19
    Permalink

    Hi my family member! I want to say that this post is awesome, nice written and come with almost all important infos. I would like to look extra posts like this.

  • 30 de setembro de 2019 em 03:48
    Permalink

    Its good as your other content : D, regards for posting . “Slump I ain’t in no slump… I just ain’t hitting.” by Yogi Berra.

  • 30 de setembro de 2019 em 06:50
    Permalink

    I think you have remarked some very interesting details , thankyou for the post.

  • 30 de setembro de 2019 em 09:04
    Permalink

    Thank you so much for giving everyone such a superb opportunity to check tips from this web site. It’s usually so terrific and jam-packed with a lot of fun for me personally and my office friends to visit your site not less than three times per week to find out the latest issues you will have. Not to mention, I’m always amazed with your good methods you serve. Some 2 ideas in this article are completely the finest we’ve had.

  • 30 de setembro de 2019 em 14:28
    Permalink

    Wow! Thank you! I constantly needed to write on my site something like that. Can I implement a portion of your post to my blog?

  • 30 de setembro de 2019 em 18:52
    Permalink

    Excellent weblog here! Also your website lots up fast! What web host are you the use of? Can I get your affiliate hyperlink in your host? I want my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 30 de setembro de 2019 em 18:55
    Permalink

    I really appreciate this post. I’ve been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again!

  • 30 de setembro de 2019 em 20:36
    Permalink

    I wanted to jot down a small word in order to say thanks to you for all of the pleasant secrets you are posting at this website. My extended internet look up has finally been compensated with reasonable information to go over with my friends and family. I ‘d admit that most of us visitors are unquestionably blessed to dwell in a useful website with many outstanding professionals with beneficial opinions. I feel rather happy to have come across the website page and look forward to really more fun minutes reading here. Thanks once more for everything.

  • 30 de setembro de 2019 em 22:45
    Permalink

    Great write-up, I’m normal visitor of one’s site, maintain up the nice operate, and It’s going to be a regular visitor for a lengthy time.

  • 1 de outubro de 2019 em 02:43
    Permalink

    I¡¦m not positive where you are getting your info, however good topic. I needs to spend a while learning much more or understanding more. Thank you for excellent info I used to be in search of this information for my mission.

  • 1 de outubro de 2019 em 09:17
    Permalink

    I genuinely enjoy reading on this internet site , it contains fantastic articles . “Violence commands both literature and life, and violence is always crude and distorted.” by Ellen Glasgow.

  • 1 de outubro de 2019 em 10:44
    Permalink

    I truly wanted to type a word to appreciate you for those lovely information you are posting on this site. My particularly long internet research has now been recognized with excellent knowledge to talk about with my friends. I ‘d mention that we website visitors are definitely blessed to exist in a good website with many special individuals with useful ideas. I feel rather blessed to have discovered your entire website and look forward to so many more cool minutes reading here. Thanks a lot again for everything.

  • 1 de outubro de 2019 em 10:56
    Permalink

    hello there and thank you for your info – I have certainly picked up something new from right here. I did however expertise a few technical points using this web site, since I experienced to reload the web site a lot of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and can look out for much more of your respective exciting content. Ensure that you update this again very soon..

  • 1 de outubro de 2019 em 10:59
    Permalink

    I do accept as true with all the concepts you have presented for your post. They’re really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too brief for beginners. May just you please lengthen them a little from subsequent time? Thanks for the post.

  • 1 de outubro de 2019 em 19:06
    Permalink

    I truly appreciate this post. I have been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again!

  • 2 de outubro de 2019 em 08:24
    Permalink

    Normally I do not read article on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to take a look at and do it! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite great post.

  • 2 de outubro de 2019 em 08:25
    Permalink

    Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch! “By nature, men are nearly alike by practice, they get to be wide apart.” by Confucius.

  • 3 de outubro de 2019 em 04:01
    Permalink

    Hi my family member! I want to say that this article is amazing, great written and include almost all important infos. I would like to look extra posts like this.

  • 3 de outubro de 2019 em 10:38
    Permalink

    I will immediately snatch your rss feed as I can’t to find your email subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Please let me know in order that I may just subscribe. Thanks.

  • 3 de outubro de 2019 em 12:03
    Permalink

    I think other website proprietors should take this website as an model, very clean and great user genial style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

  • 3 de outubro de 2019 em 20:30
    Permalink

    Thank you for another fantastic article. The place else may anybody get that kind of information in such a perfect manner of writing? I have a presentation next week, and I’m on the look for such information.

  • 6 de outubro de 2019 em 10:42
    Permalink

    Thanks for sharing excellent informations. Your web site is very cool. I’m impressed by the details that you’ve on this web site. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my pal, ROCK! I found just the information I already searched everywhere and just could not come across. What an ideal website.

  • 6 de outubro de 2019 em 12:37
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.

  • 6 de outubro de 2019 em 17:43
    Permalink

    Nice blog here! Also your web site loads up very fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as quickly as yours lol

  • 7 de outubro de 2019 em 00:08
    Permalink

    I like the efforts you have put in this, appreciate it for all the great content.

  • 7 de outubro de 2019 em 05:23
    Permalink

    I just couldn’t depart your site prior to suggesting that I actually enjoyed the usual info a person supply to your visitors? Is going to be again continuously to investigate cross-check new posts

  • 7 de outubro de 2019 em 08:25
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  • 7 de outubro de 2019 em 10:11
    Permalink

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

  • 7 de outubro de 2019 em 13:35
    Permalink

    Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your website is wonderful, let alone the content!

  • 7 de outubro de 2019 em 16:09
    Permalink

    Great write-up, I am normal visitor of one’s site, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a lengthy time.

  • 7 de outubro de 2019 em 18:05
    Permalink

    You can definitely see your expertise in the work you write. The sector hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

  • 7 de outubro de 2019 em 21:46
    Permalink

    I¡¦ve recently started a website, the information you offer on this site has helped me greatly. Thanks for all of your time & work.

  • 8 de outubro de 2019 em 00:18
    Permalink

    I really enjoy reading through on this site, it has got good posts . “One doesn’t discover new lands without consenting to lose sight of the shore for a very long time.” by Andre Gide.

  • 8 de outubro de 2019 em 04:07
    Permalink

    I haven¡¦t checked in here for a while since I thought it was getting boring, but the last few posts are great quality so I guess I will add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • 8 de outubro de 2019 em 06:01
    Permalink

    I will right away clutch your rss as I can’t to find your email subscription link or e-newsletter service. Do you have any? Please let me recognize in order that I may just subscribe. Thanks.

  • 16 de outubro de 2019 em 17:05
    Permalink

    there are professional career coaches out there that charges a small fee*

  • 16 de outubro de 2019 em 17:53
    Permalink

    I simply want to tell you that I am very new to blogging and site-building and certainly enjoyed this blog site. Very likely I’m likely to bookmark your blog post . You really come with amazing posts. Thanks a bunch for revealing your web page.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.