Deputada Leticia Aguiar cobra diretor do Procon sobre direitos dos assegurados escolherem oficinas de sua confiança para reparos em veículos

A deputada estadual Leticia Aguiar (PSL) cobrou o diretor do Procon, Fernando Capez, a respeito do direito dos clientes de seguradoras de veículos consertarem seus carros em oficinas de sua confiança.

O debate aconteceu na última terça-feira (13), durante reunião da Comissão de Defesa dos Direitos do Consumidor da Alesp. Na ocasião, Capez se comprometeu a realizar um programa de orientação a respeito do assunto através da TV Procon e no novo site do órgão, a partir do mês de setembro.

Atualmente, as seguradoras obrigam os clientes a realizarem reparos em seus veículos apenas em oficinas parceiras, o que é contra a lei. A empresa pode até indicar estabelecimentos ao assegurado, mas a escolha da oficina deve ser feita sempre pelo dono do veículo.

“Essa prática é um desrespeito ao consumidor e precisa acabar. A maioria das pessoas não sabe que tem esse direito e acaba aceitando o que é imposto pelas seguradoras”, disse a deputada.

Esse direito é garantido pela Circular nº 269/2004 da Superintendência de Seguros Privados (Susep), que em seu artigo 14 determina a previsão contratual da livre escolha de oficinas pelos segurados para recuperação de veículos sinistrados.

A grande maioria dos consumidores não sabem desse direito e, apesar da exigência da Susep, essa obrigação não fica clara no contrato. As seguradoras se comprometem a indenizar o segurado, mas não informam de que maneira isso será feito, beneficiando sempre a própria empresa.

A deputada também solicitou a presença dos responsáveis das principais seguradoras do país para as próximas reuniões da comissão, para pedir esclarecimentos e que a regra seja cumprida.

CPI das Seguradoras

Em 2009 foi instaurada uma Comissão Parlamentar de Inquérito (CPI) que investigou as ações das operadoras de seguro e apontou várias irregularidades praticadas por algumas seguradoras. O ex-deputado e atual diretor do Procon, Fernando Capez, foi relator da CPI.

“Na época, fiz uma denúncia no CADE (Conselho Administrativo de Defesa Econômica) em Brasília e as empresas foram multadas em 20 milhões. Fizemos também um projeto de lei que não foi aprovado à época.


Por Eduardo Pandeló –Assessor de Imprensa

24 comentários em “Deputada Leticia Aguiar cobra diretor do Procon sobre direitos dos assegurados escolherem oficinas de sua confiança para reparos em veículos

  • 24 de novembro de 2019 em 05:19
    Permalink

    I just want to tell you that I’m beginner to blogging and certainly savored this web site. Almost certainly I’m want to bookmark your blog . You amazingly come with outstanding stories. Many thanks for revealing your blog site.

  • 28 de novembro de 2019 em 02:02
    Permalink

    I definitely wanted to post a simple remark in order to thank you for all the unique tips and tricks you are giving out on this website. My incredibly long internet search has finally been recognized with extremely good points to go over with my company. I ‘d say that we readers are very blessed to exist in a superb site with so many awesome people with good advice. I feel pretty happy to have come across your entire website and look forward to tons of more brilliant moments reading here. Thanks a lot once more for everything.

  • 28 de novembro de 2019 em 15:43
    Permalink

    Many thanks for the excellent post C I had fun reading it! That i love this blog.

  • 30 de novembro de 2019 em 02:24
    Permalink

    I have been absent for some time, but now I remember why I used to love this blog. Thanks, I’ll try and check back more often. How frequently you update your web site?

  • 1 de dezembro de 2019 em 17:36
    Permalink

    Good blog you have got here.. It’s difficult to find quality writing like yours nowadays. I really appreciate individuals like you! Take care!!

  • 2 de dezembro de 2019 em 16:46
    Permalink

    Thank you, I have been hunting for information about this topic for ages and yours is the best I’ve located so far.

  • 3 de dezembro de 2019 em 01:45
    Permalink

    Pretty! This has been a really wonderful article. Thanks for providing this info.

  • 3 de dezembro de 2019 em 19:00
    Permalink

    I really love your blog.. Very nice colors & theme. Did you create this website yourself? Please reply back as I’m planning to create my own website and want to find out where you got this from or what the theme is named. Thank you!

  • 5 de dezembro de 2019 em 11:08
    Permalink

    I have recently started a web site, the info you offer on this website has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • 5 de dezembro de 2019 em 11:15
    Permalink

    I feel this is among the most significant information for me. And i’m satisfied studying your article. However wanna statement on few normal things, The site taste is wonderful, the articles is truly excellent : D. Just right task, cheers

  • 5 de dezembro de 2019 em 12:23
    Permalink

    Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it

  • 6 de dezembro de 2019 em 15:58
    Permalink

    I haven’t checked in here for some time because I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I’ll add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • 7 de dezembro de 2019 em 03:30
    Permalink

    I think other website proprietors should take this web site as an model, very clean and fantastic user genial style and design, as well as the content. You are an expert in this topic!

  • 7 de dezembro de 2019 em 04:42
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

  • 8 de dezembro de 2019 em 10:18
    Permalink

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been doing a little research on this. And he in fact ordered me breakfast simply because I discovered it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to discuss this subject here on your blog.

  • 8 de dezembro de 2019 em 19:33
    Permalink

    Some genuinely nice and useful information on this internet site, as well I conceive the design and style has superb features.

  • 8 de dezembro de 2019 em 20:06
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and interesting, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The problem is something too few people are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I came across this in my hunt for something concerning this.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.