Justiça extingue cargos e Prefeitura deve exonerar mais de oitenta comissionados em Lorena, SP

Prazo para demissões termina nesta quinta-feira; Executivo prepara reestruturação administrativa e um possível concurso público

PB - FABIO MARCONDES - SAÍDA PSDB (28)
O prefeito Fábio Marcondes que recebeu determinação judicial para exonerar comissionados; prazo encerra quinta-feira (Foto: Arquivo Atos)

Após uma determinação do Tribunal de Justiça, a Prefeitura de Lorena deve exonerar cerca de 85 funcionários nesta semana. Demissões abrangem cargos comissionados de todas as secretarias. O Executivo estuda a abertura de um novo concurso público para suprir a falta no funcionalismo. O TJ extinguiu 146 cargos do Executivo e o prazo para exonerar os colaboradores segue até o dia 5 de setembro.

De acordo com o secretário de Negócios Jurídicos, Adriano Aurélio dos Santos, até a última quinta-feira, 78 exonerações estavam no setor de Recursos Humanos e aproximadamente 85 contratos devem ser rescindidos até o fim do prazo. “Muitos servidores efetivos estavam ocupando esses cargos em comissão, esses não serão exonerados, vão voltar para a função de origem, a função do concurso”.

Para a Justiça, os cargos extintos seguem o fundamento de que as atribuições são técnicas, burocráticas e devem ser desempenhadas por servidores efetivos contratados através de concurso público. Apenas na secretaria de Saúde serão vinte cargos excluídos, como diretor de administração, diretor de vigilância epidemiológica, controle de zoonoses e de assistência farmacêutica. “Estamos perdendo pessoas especializadas e essa mão de obra vai fazer muita falta para o município e com certeza atingir a prestação de serviço público”, salientou Santos.

O secretário explicou ainda que esses cargos existem há muitos anos e em 2016 o prefeito Fábio Marcondes (sem partido) unificou as leis de origem como forma de segurança, o que gerou uma investigação do Ministério Público resultando na ação direta de inconstitucionalidade e a determinação da extinção.

Há cerca de sessenta dias, o Executivo contratou uma empresa, através de licitação para fazer uma reestruturação administrativa municipal. O relatório final será entregue nesta semana. Com a documentação, Marcondes saberá quantos e quais cargos poderão ser criados e a real necessidade de um novo concurso público. “Passamos todas as leis de cargos, a estrutura administrativa da Prefeitura, de cada secretaria e com base nas informações eles vão criar um organograma de modo a criar os cargos de direção e assessoramento e também ver as questões gratificadas que serão criadas especificamente para os servidores efetivos. Mas isso está em estudo”, frisou o secretário de Negócios Jurídicos.

Segundo ele, enquanto a Prefeitura não receber o relatório final da empresa e não mandarem um projeto de lei para a votação da Câmara, os atendimentos estarão defasados na cidade. “A gente vai ficar com esse buraco. Aquilo que não for possível criar em cargos de comissão vamos ter que abrir um concurso público para contratar esses servidores”.

Apesar da possível necessidade, a expectativa de um novo concurso ainda pode demorar para se concretizar.

Por Rafaela Lourenço – Jornal Atos

58 comentários em “Justiça extingue cargos e Prefeitura deve exonerar mais de oitenta comissionados em Lorena, SP

  • 16 de setembro de 2019 em 23:17
    Permalink

    I simply want to say I am very new to blogs and absolutely liked your blog site. Probably I’m likely to bookmark your website . You surely come with impressive articles. Kudos for sharing your website page.

  • 23 de setembro de 2019 em 11:54
    Permalink

    An impressive share, I recently with all this onto a colleague who was simply doing little analysis for this. And hubby actually bought me breakfast since I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for your treat! But yeah Thnkx for spending the time to talk about this, I find myself strongly about this and adore reading much more about this topic. Whenever possible, as you become expertise, might you mind updating your blog site with additional details? It is highly great for me. Massive thumb up just for this article!

  • 28 de setembro de 2019 em 19:57
    Permalink

    I think this is among the most vital info for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on some general things, The site style is ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  • 28 de setembro de 2019 em 20:40
    Permalink

    I enjoy you because of each of your efforts on this blog. Kim delights in managing investigation and it is easy to understand why. My spouse and i learn all about the lively way you provide powerful tips on the web site and as well as foster response from others on this article while our princess has always been understanding a whole lot. Have fun with the rest of the year. You are performing a fantastic job.

  • 28 de setembro de 2019 em 20:57
    Permalink

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your website offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

  • 29 de setembro de 2019 em 05:39
    Permalink

    Thanks, I have just been looking for info about this subject for ages and yours is the best I have came upon so far. But, what concerning the conclusion? Are you certain about the source?

  • 29 de setembro de 2019 em 15:46
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem. You are incredible! Thanks!

  • 29 de setembro de 2019 em 20:06
    Permalink

    I have not checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I will add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • 29 de setembro de 2019 em 20:09
    Permalink

    Hello my family member! I wish to say that this article is amazing, nice written and come with approximately all vital infos. I would like to look more posts like this.

  • 30 de setembro de 2019 em 05:00
    Permalink

    You have observed very interesting points ! ps decent site. “Wisdom is the supreme part of happiness.” by Sophocles.

  • 30 de setembro de 2019 em 06:08
    Permalink

    Just wanna tell that this is handy , Thanks for taking your time to write this.

  • 30 de setembro de 2019 em 08:04
    Permalink

    Enjoyed examining this, very good stuff, thankyou . “I will do my best. That is all I can do. I ask for your help-and God’s.” by Lyndon B. Johnson.

  • 30 de setembro de 2019 em 15:29
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just extremely magnificent. I really like what you have acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it wise. I can not wait to read far more from you. This is really a wonderful website.

  • 1 de outubro de 2019 em 00:21
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

  • 1 de outubro de 2019 em 03:44
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I’ll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

  • 1 de outubro de 2019 em 05:59
    Permalink

    Some genuinely good information, Glad I found this. “Children require guidance and sympathy far more than instruction.” by Ambrose Gwinett Bierce.

  • 1 de outubro de 2019 em 08:19
    Permalink

    Hello my loved one! I want to say that this article is awesome, great written and include approximately all vital infos. I would like to see more posts like this .

  • 1 de outubro de 2019 em 13:48
    Permalink

    fantastic points altogether, you simply received a new reader. What may you recommend about your publish that you simply made a few days in the past? Any certain?

  • 1 de outubro de 2019 em 14:21
    Permalink

    Hello. magnificent job. I did not expect this. This is a splendid story. Thanks!

  • 1 de outubro de 2019 em 14:23
    Permalink

    What i do not understood is actually how you are now not really much more neatly-favored than you may be right now. You’re so intelligent. You understand thus considerably in relation to this topic, made me in my opinion imagine it from so many various angles. Its like men and women are not fascinated except it’s one thing to accomplish with Lady gaga! Your own stuffs great. Always handle it up!

  • 1 de outubro de 2019 em 21:40
    Permalink

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this website. I am hoping the same high-grade web site post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to get my own site now. Actually the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.

  • 1 de outubro de 2019 em 21:45
    Permalink

    whoah this weblog is great i really like studying your articles. Stay up the great work! You recognize, lots of persons are searching around for this info, you can help them greatly.

  • 2 de outubro de 2019 em 01:47
    Permalink

    Terrific paintings! That is the type of information that are supposed to be shared across the web. Shame on the search engines for now not positioning this post upper! Come on over and discuss with my site . Thanks =)

  • 2 de outubro de 2019 em 07:43
    Permalink

    Hi there, You have done a fantastic job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site.

  • 2 de outubro de 2019 em 09:13
    Permalink

    Thank you, I have recently been searching for info about this topic for a long time and yours is the greatest I’ve discovered so far. However, what concerning the conclusion? Are you certain about the source?

  • 2 de outubro de 2019 em 09:40
    Permalink

    I will immediately clutch your rss as I can’t find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Kindly allow me recognise so that I may subscribe. Thanks.

  • 2 de outubro de 2019 em 09:45
    Permalink

    I really enjoy looking through on this web site , it has got wonderful articles . “Those who complain most are most to be complained of.” by Matthew Henry.

  • 3 de outubro de 2019 em 05:01
    Permalink

    I precisely desired to thank you so much once again. I do not know what I would have implemented without the entire solutions contributed by you on my concern. Previously it was a hard circumstance in my circumstances, however , being able to view the well-written approach you resolved the issue took me to weep over joy. I am grateful for this guidance and pray you really know what a great job that you are providing instructing men and women through your webblog. Most likely you’ve never come across any of us.

  • 3 de outubro de 2019 em 07:11
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  • 3 de outubro de 2019 em 09:41
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  • 3 de outubro de 2019 em 15:42
    Permalink

    I have been exploring for a little for any high quality articles or blog posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Reading this information So i¡¦m glad to convey that I’ve an incredibly good uncanny feeling I found out just what I needed. I so much indisputably will make certain to do not forget this web site and give it a look regularly.

  • 6 de outubro de 2019 em 17:27
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my weblog so i came to “return the favor”.I’m trying to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

  • 6 de outubro de 2019 em 19:58
    Permalink

    wonderful points altogether, you just gained a emblem new reader. What may you recommend about your post that you simply made a few days in the past? Any positive?

  • 6 de outubro de 2019 em 21:25
    Permalink

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your site provided us with valuable information to work on. You’ve done a formidable job and our entire community will be grateful to you.

  • 6 de outubro de 2019 em 21:49
    Permalink

    I wish to point out my passion for your generosity for those individuals that need help on this important study. Your very own commitment to passing the message along turned out to be remarkably practical and has continuously empowered some individuals much like me to arrive at their ambitions. Your entire helpful tutorial denotes a lot to me and somewhat more to my mates. Thanks a lot; from each one of us.

  • 7 de outubro de 2019 em 03:40
    Permalink

    Excellent beat ! I would like to apprentice while you amend your site, how can i subscribe for a blog web site? The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

  • 7 de outubro de 2019 em 05:04
    Permalink

    Thanks , I have just been searching for info about this topic for a while and yours is the best I’ve came upon so far. But, what about the bottom line? Are you positive about the source?

  • 7 de outubro de 2019 em 06:36
    Permalink

    I’ve been browsing on-line greater than 3 hours today, yet I never found any fascinating article like yours. It is beautiful worth enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made good content material as you probably did, the web might be much more helpful than ever before. “Baseball is 90 percent mental. The other half is physical.” by Lawrence Peter Berra.

  • 7 de outubro de 2019 em 09:16
    Permalink

    I have recently started a site, the info you provide on this website has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • 7 de outubro de 2019 em 09:43
    Permalink

    I’m not sure where you’re getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this info for my mission.

  • 7 de outubro de 2019 em 15:48
    Permalink

    Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such excellent info being shared freely out there.

  • 7 de outubro de 2019 em 17:10
    Permalink

    Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.

  • 7 de outubro de 2019 em 21:44
    Permalink

    Hi, Neat post. There is a problem with your website in internet explorer, could test this… IE nonetheless is the market leader and a big part of other people will pass over your excellent writing due to this problem.

  • 7 de outubro de 2019 em 21:45
    Permalink

    Some truly nice and useful information on this internet site, likewise I believe the design has got wonderful features.

  • 8 de outubro de 2019 em 03:40
    Permalink

    I am glad for writing to let you be aware of what a awesome encounter our child obtained reading your blog. She came to find some issues, not to mention what it’s like to have an awesome teaching nature to let other folks easily fully grasp a number of advanced issues. You really surpassed our own expected results. Thank you for providing such informative, healthy, educational and also easy tips about the topic to Jane.

  • 8 de outubro de 2019 em 06:38
    Permalink

    There is evidently a lot to realize about this. I consider you made some good points in features also.

  • 8 de outubro de 2019 em 07:06
    Permalink

    I’ve been absent for some time, but now I remember why I used to love this website. Thanks, I’ll try and check back more often. How frequently you update your site?

  • 15 de outubro de 2019 em 14:46
    Permalink

    Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s truly informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

  • 16 de outubro de 2019 em 14:01
    Permalink

    Thanks a bunch for another valuable post. Ive been checking this web site often for the past couple of months, and its currently one among my favorite sites! . I work on an internet site that has very similar content, would you have any interest write a guest post on it? Shoot me an email if you’re interested!

  • 16 de outubro de 2019 em 16:34
    Permalink

    I just want to say I’m new to blogging and site-building and seriously liked this web-site. Very likely I’m want to bookmark your blog post . You actually come with great well written articles. Cheers for sharing your webpage.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.