Aquário Casa Firjan abre série 2021 com discussão sobre games e negócios

Temas relacionados à transformação digital nas empresas serão pautados ao longo do ano pelas palestras e debates semanais. A programação é gratuita

Transformação digital é um dos pontos de atenção da série de palestras e debates Aquário Casa Firjan em 2021, que será retomada na próxima terça-feira, 23/02, às 19h. A iniciativa atua como radar de tendências para profissionais e líderes. Visando entender esses mecanismos que pautam as mudanças no mercado e criam novos modelos de negócios, o projeto é fruto do Lab de Tendências da instituição, que alerta sobre inovações com impacto em negócios, profissões e na sociedade.  

“Desde agosto de 2018, o Aquário mostra que a única constante é a mudança, como o mundo vem se transformando de forma cada vez mais acelerada. A transformação digital está mais assídua dentro das empresas e isso pode atropelar líderes que têm que tomar decisões diárias sobre o rumo de seus negócios. O Aquário tem essa missão de alertar sobre as tendências que estão transformando a realidade das pessoas e das empresas, num viés de sinais fortes, ou seja, com impacto imediato em suas realidades”, avalia Iuri Campos, líder do Aquário Casa Firjan.  

Após realizar 40 edições on-line, oito presenciais, com 41 mil views acumulados e 174 palestrantes em 2020, Campos acredita que o ano que passou serviu para deglutir essa transformação digital, e que em 2021 as mudanças ficarão mais claras. “Será possível distinguir quais as que de fato vão continuar e quais foram só uma consequência direta da pandemia”, pontua ele.  

Importante ressaltar que hoje 23,7% das empresas concordam que a transformação digital se tornou prioridade máxima no planejamento estratégico, o que representa um aumento de 7,3 pontos percentuais em relação a 2019, de acordo com pesquisa do Centro de Estudos e Sistemas Avançados do Recife (Cesar), um dos maiores centros de inovação do país.  

Para que todo mundo possa ter conhecimento e noção dessas transformações que estão acontecendo no mercado, o Aquário Casa Firjan seleciona temas estratégicos do momento, compila e faz um recorte temático. A primeira live do ano, “Games e negócios: Como as marcas estão inovando em ações comerciais”, discute o comportamento das marcas em ambientes virtuais, um negócio que acelerou e movimentou US$ 174 bilhões em 2020, acumulando um crescimento de mais de 300% desde o início do ano, no mundo.   

“O programa sobre games vai trazer cases robustos, com ações efetivas de marketing que estão inovando nesse ambiente”, completa o líder do Aquário, destacando ainda que este ano o formato on-line será mantido, enquanto perdurar a pandemia.  

Para se inscrever no Aquário desta terça-feira, 23, basta acessar o site: https://bit.ly/3uhzvJA

Calendário Aquário Casa Firjan 2021 até abril

02/03 – Como criar uma cultura de pertencimento no ambiente de trabalho  

09/03 – Economia prateada: Novos paradigmas de mercado para o público maduro 

16/03 – Decifrando a NRF 2021: Negócios transformados para uma nova realidade 

23/03 – Como o voice commerce e as tecnologias de voz estão revolucionando as experiências de consumo 

30/03 -ESG: Como essa sigla está influenciando o mercado financeiro e por que incorporá-la na sua empresa 

06/04 – Como desenvolver Agilidade Organizacional e aumentar a vantagem competitiva do seu negócio 

13/04 – “Fintechzação” das empresas e outras inovações financeiras que vão impactar o seu negócio 

Por Leandro Eiró| Assessor de imprensa e produtor de conteúdo

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: http://agazetarm.com.br.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings
Cookies settings