Firjan IEL reúne especialistas do Brasil e do mundo para debater a Transformação Digital

Liderar a sua empresa para a Transformação Digital é urgente e desafiador. Pensando nisso, a Firjan IEL promove no mês de maio a Jornada de Transformação Digital das Empresas, programação 100% on-line e gratuita formada por seminário e capacitação, que tem o objetivo de ajudar empresários e lideranças a implementar estratégias de transformação digital nos negócios, sejam eles do tamanho que for.

Uma das principais atrações será George Westerman, pesquisador de Economia Digital, copresidente do MIT Sloan School of Management, e autor do premiado livro “Leading Digital: Transformando a Tecnologia em Transformação Empresarial”. Referência mundial no tema, ele participa do Seminário Melhores Práticas para Transformação Digital, no dia 14 de maio.

“Estratégia digital é a abordagem da empresa para transformar a maneira como faz negócios por meio da tecnologia. É sobre tornar sua empresa melhor. Infelizmente, muitas companhias se concentram mais no digital do que na estratégia, o que é um erro. Não é só sobre fazer coisas legais, mas sobre liderar consertando o negócio”, reflete Westerman.

Também participa desse primeiro momento, Ruy Quadros, professor titular do Departamento de Política Científica e Tecnológica, do IG/UNICAMP, que vai abordar a transformação digital em um contexto nacional. O seminário ainda vai apresentar dois cases de empresas que modificaram seus processos e já sentem os impactos da transformação digital. Gustavo França, chefe da área digital da Gerdau, e Carlos Henrique Lima Sércio, diretor comercial da Telas Guará, empresa de Três Rios, vão compartilhar as lições aprendidas e os desafios desse novo momento.

“Há pouco tempo fazer a transformação digital em uma empresa era uma questão de diferencial competitivo. Agora é uma questão de sobrevivência. Ou você faz ou está fora”, reflete a gerente de conteúdo e inovação empresarial Casa Firjan e Firjan IEL, Maria Isabel Oschery.

A jornada promovida pela Firjan IEL, portanto, tem o propósito de desvendar o território da transformação digital e auxiliar os empresários a pensar em uma estratégia que atenda às necessidades de suas empresas.

As inscrições já estão abertas e podem ser feitas por aqui

Transformação começa pela mudança de comportamento

No dia 24 de maio, a jornada segue com uma capacitação ministrada pelo cientista-chefe da TDS Company, Silvio Meira, e sua equipe, e vão oferecer conhecimento estratégico aos líderes que irão implementar as etapas da Transformação Digital em suas empresas.

A capacitação terá início a partir do estudo do contexto “figital” – onde o físico, o digital e o social estão conectados e acontecem simultaneamente – para entender oportunidades estratégicas de transformação. Nas etapas seguintes, os líderes vão experimentar hipóteses para executar soluções que transformam o contexto, e estabelecer metas de curto, médio e longo prazo para o negócio.

“Transformação digital é um processo de aculturação pelo qual indivíduos, times e organizações são levados a mudar de comportamentos e estruturas analógicas para uma ecologia de plataformas digitais. Defendemos que o processo de passagem de uma plataforma analógica para outra, digital, implica essencialmente em incorporar uma série de mudanças de comportamento. E isso exige o entendimento de contextos baseados em redes de pessoas, instituições e coisas conectadas, participando de relacionamentos e interações e produzindo dados”, reflete Meira.

A capacitação será exclusiva e gratuita para empresários associados à Firjan, por meio de pré-inscrição até dia 18/05 e terá a formato de seis encontros com duas horas de duração cada de forma síncrona e 2h de forma assíncrona, totalizando uma carga horário de 24h.

Por Leandro Eiró |Assessor de imprensa e produtor de conteúdo

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: http://agazetarm.com.br.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings
Cookies settings